Najib takut bertindak, bimbang Shahrizat dedah keburukan Umno

KUALA LUMPUR 28 Dis: Tidak ada sebab perdana menteri mahu melengah-lengahkan tindakan terhadap Datuk Seri Shahrizat Jalil, melainkan beliau bimbang menteri itu akan mendedahkan lebih banyak keburukan Umno sekiranya dipecat.

“Apakah Najib takut bertindak disebabkan bimbang Shahrizat mendedahkan pelbagai lagi penyelewengan lain yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Umno lain termasuk keluarga Najib sendiri sekiranya beliau dipecat?

“Apakah juga disebabkan ada pemimpin lain yang turut terlibat, Kalau tidak mengapa Najib masih membisu,” kata Adun Taman Medan, Haniza Mohamed Talha.

Justeru beliau mencabar Datuk Seri Najib Razak menjawab segala persoalan mengenai skandal National Feedlot Corporation (NFC) yang dikaitkan dengan keluarga menteri pembangunan wanita keluarga dan masyarakat itu.

“Sepatutnya sebagai Perdana Menteri, beliau seharusnya mendepani masalah ini kerana beliau adalah ketuanya,” tegas Haniza yang juga Timbalan Speaker Dun Selangor.

KEADILAN sebelum ini menedahkan sejumlah RM250 juta dana awam diberikan kepada syarikat berkenaan yang dikaitkan dengan suami Shahrizat.

Bagaimanapun wang itu didakwa telah disalahguna sehingga projek ternakan lembu tersebut menghadapi masalah seperti dirumuskan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010.

KEADILAN kemudian mendedahkan wang tersebut digunakan oleh NFC bagi membeli dua buah unit kondominium mewah di Bangsar bernilai RM13.8 juta dan sebuah lagi di Singapura bernilai RM9.9 juta.

Selain itu, KEADILAN mendedahkan sejumlah RM5 juta dibelanja untuk membeli kereta Mercedes Benz dan tanah di Putrajaya serta RM588,585 disalurkan kepada syarikat-syarikat milik keluarga menteri itu.

This entry was posted in Bersih. Bookmark the permalink.

Leave a comment